Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2013. július 11., csütörtök

Budapesti piacok vol2 : Fehérvári úti vásárcsarnok

A NAV-ban kezdődött a napom. Több, ideális napindító dolgot magam elé képzeltem, mielőtt kis robogómon suhanva odaértem volna a hírhedt Vaskapu utcába. A TOP10 napindító tevékenység közt az alábbiak is szerepeltek: piacozás, egy óra  kedvenc turkálómban, bikram jóga, séta a kutyával, omlett vagy fonottkalács készítése, ágyba kapott reggeli virágcsokorral, lottó 5-ös megnyerése, tengermorajlás, és így tovább. Bilibe lógott kézzel, kevés reménnyel betoppantam és láss csodát a Jóisten megkönyörült rajtam. Kis sor (mondjuk nyár van...), kedves ügyintéző és villámgyors pozitív eredmény. Na kérem szépen, így kell ezt csinálni. Azért az elején berezelve megfogadtam, hogy ha túl leszek rajta, 2 dolgot kiválasztok a kedvenc napindító tevékenységeim közül és megajándékozom magam. Az épület előtt-  dolgom végeztével-, kissé el is bizonytalanodtam, hogy jár-e a jutalom, de úgy döntöttem van mit ünnepelni. Elrobogtam hát egyik kedvenc piacomra és jól beleszippantottam a gyümölcsillatba sőt még diákcsemegét is vettem, hogy legyen mit rágcsálnom ma este. Tapasztalatok a Fehérvári úti vásárcsarnokból:
 
 
 
 
A piac alapvetően a dél-budai közönséget szolgálja ki, ennek megfelelően az árak is kissé magasak. Erőssége a zöldség-gyümölcs kínálat, de megtalálhatók a hús-és hentesáruk, péksütemények, tejtermékek és készételek is. A második szinten ruha és háztartási cikk halmok közt róhatjuk a sorokat, itt én nem szoktam elidőzni, így posztomban is inkább az ennivaló lesz középpontban.
 
Kezdjük a zöldségekkel:
 
A nyári sütikhez oly szívesen vásárolt gyümölcsök sem olcsók: ribizli és cseresznye 990-1100 Ft/kg, málna 1200Ft/kg áron, meggy pedig valamivel olcsóbban 700-800Ft körül kapható. A tojásról sajnos lecsúsztam, de dió és mák fronton sikerült tájékozódnom: 1000ft/kg-ért minőségi árut kínálnak a kofák. Alkudni nem nagyon lehet, a csarnok jellegéből adódóan ez egy igazi "beszabályzott" városi piac. Diákcsemegéből fél kilót már 1400Ft-ért vehettem, ez jónak tűnik, összehasonlítva a bolti (csomagolt) árakkal. Idei kovászos uborkát, tököt, kaprot és hagymárt éri meg venni ezen kívül úgy láttam.
 
Húsok:
 
A budai füstöltáru imádók nem csak a Bartók B. úti legendás Ica Mama Húsboltjában találhatnak ínyencségeket, hanem itt is. Borsos áron, kiváló minőségű füstölt sonka, lángolt kolbász és tepertő kapható, kiegészítve a mostanában oly divatos mangalica termékekkel.
 
 

Tejtermékek:
 
Laktózérzékenyként ezeket a termékeket anyukámon teszteltem :-)! Házi túró, joghurt és vaj is kapható hűtőpoltból kimérve, de áruk az eget verdesi. Érdemes a kisebb kiszerelésű csomagolt változatokra fókuszálni, hazai termelők kínálnak erdei gyümölcsös és barackos joghurtokat nagyjából a Cserpessel megegyező áron.
 
Az elmaradhatatlan pékáru:
 
Nagy hibát követ el, aki nem megy le az alsó szintre, ugyanis pékárut itt érdemes venni. A 2 kg-os parasztkenyér 2 hétig!!! fogyasztható, nem rohad meg, nem penészedik, egyszerűen csak kiszárad, mehet szépen zsemlemorzsának a maradék. Bár az otthon sütés híve vagyok, itt garantáltan elcsábulok én is! Az árak átlagosak, a minőség viszont magasan átlag feletti.

Amit még érdemes:

Virágok! Minden szíben és mennyiségben, vágottan és cserepesen, kaspóval és anélkül, a lenti virágsoron, ami hosszabb nyitvatartási idővel várja a betérőket. Ezenkívül savanyúk, zsírok (házi libazsír 500 Ft/fél kg!) magok és aszalt-illetve szárított gyümölcsök: kandírozott gyömbér 2500ft/kg, szeletelt kandírozott mangó 2800Ft/kg, papaya 2200Ft/kg áron pottyanhat a kosarunkba. A fenyőmag 10000Ft/kg árát enyhe szívszélhűdéssel fogadtam, így ki is libbentem a csarnokból.



Összegezve: budai közönség, főleg idősebbek és környékbeliek, minőségi termékek, magasabb árakon, cserébe hosszú a nyitvatartási idő: http://www.piaconline.hu/new/piacok.php?id=10
 
 
 

2 megjegyzés:

orsi írta...

hát igen, sajna nem olcsóak a laktózmentes termékek... én ma bukkantam a Camping sajt laktózmentes verziójára, és nagyon ízlik http://redir.ec/laktozmentes

Névtelen írta...

Szia Orsi,képzeld én is ma bukkantam rá,hasonló mint a laktozments Mackosajt:) Örülök,ha kommentárban is kapok új termékekről visszajelzést.