Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. szeptember 13., csütörtök

Mandulás-diós bodzafelfújt, átmeneti kabát helyett

Nem vagyok valami hűdeöreg, de én még ismertem az "átmeneti kabát" fogalmát. Gyermekkoromban volt tavasz, nyár, ősz és tél is. Kellett a vékonyka kabátka a vékonya pulcsira, mert nappal simogattak a napsugarak, este viszont átjárt a hideg. Most a 30 fokos nyarat rendszeresen 11 fokos hideg követi, tegnap este saruban mentem egy koncertre, ma reggel pedig bokacsizmában indultam el dolgozni. Átmenet nincs, az átmeneti kabát pedig kuka. Hova tűnt az "átmeneti időszak"? Mikor lesz rendes ősz? Már sosem? És tavasz? Az meg mi...
Na mindegy is, kidühöngtem magam és mivel a stresszre (és a nagy örömökre is) azonnali sütéssel regálok, feltaláltam egy sütit. Így csütörtök délután. Átmeneti süti: van benne nyárízű bodzaszörp (házi, nagyinak köszönet érte!) de a dió és a mandula is előbukkan, sejtetve, hogy hamarosan beköszönt a tél. Ezt a sütit teljesen lisztmentesen étkezőknek ajánlom, sőt fogyókúrázóknak is, mert mérsékelt cukortartalma mellett mégiscsak igazi csemege. Gyors és egyszerű. Finom és ÁTMENETI. Na jó, abbahagytam...


Recept

kb. 50 gr (fél pohárka) darált mandula vagy mandulaliszt
kb. 50 gr (fél pohárka) darát dió
3 tojás szétválasztva
1 csipet só
1 pohárka natúr joghurt (nálam laktózmentes)
1/2 pohárka bodzaszörp (lehetőleg mézzel készült házi)
pár csepp citromlé

(Az olajos magvak darált formában a lisztet helyettesítik, így a száraz összetevők alapját képezik.) 
A 3 tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem. A ledarált olajos magvakhoz adom a tojássárgákat, a joghurtot, a citromlét és a bodzaszörpöt is. Ha sima elegyet kevertem belőlük, akkor finoman belekanalazom a tojásfehérje habot és lassú, türelmes mozdulatokkal elkeverem.
Szilikon formába öntve 180 fokon 25 perc alatt barnára sütöm. Senki ne ijedjen meg, ez nem egy magas felfújt, inkább levegős tésztájú finomság. Ha kihűlt, megszórom hántolt mandulával, vagy lecsurgatom a házi tökös-barackos lekvárral.

Nincsenek megjegyzések: