Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. szeptember 26., szerda

A tökmag és az ikrem- grissini másképp

Kezdem Ádámtól és Évától...van nekem egy exkolléganőm, aki már régen több, mint exkollegina. Ebben nem az idő segített és egymás alapos megismerése sem. Egyszerűen az első naptól tudjuk, hogy mi bizony egy hullám hosszon vagyunk, hiszen K is ikrek csillagjegyű és ugyanúgy zizeg, mint én. Egy ideje kevesebbet találkozunk, de mindig ugyanonnan folytatjuk a beszélgetést és tudom, hogy sokat gondolunk egymásra a hétköznapokban is:-) Nos, ma összeültünk zizegni, egy röpke két és fél órára és néhány szál cigire (bocsi apu, bocsi nagyik) és megbeszéltük, hogy ki merre járt a szabadsága alatt. K a csodaszép Őrségben, én a pezsgő Riminiben, de mindketten az étel-élményeinkről beszéltünk legtöbbet. Meglepetésemre még egy kis kóstolót is kaptam az általa ott vásárolt kincsekből: többek közt isteni finom tökmagot. Nos, a fantáziám egyből beindult- és bár ő nem tudta- fejben már az esti sütést terveztem, ahogy beleszagoltam az illatos magvakba. Mivel Olaszországot még nem sikerült kivernem a fejemből (nem is akarom!) ezért egy grissini mellett döntöttem, amit aztán a tökmaggal magyarosítottam. A nagynénémtől kapott friss petrezselyem és a füstöltsajt már csak hab a tortán (micsoda képzavar!). Sós, őszi, ropogós és illatos. Teraszon borozgatós- ropogtatós estékhez ajánlom:-)



Recept:

16 ek. liszt
1 doboz tejföl (nálam laktózmentes)
50g margarin 
2 nagy tojás
1 kis csokor friss petrezselyem zöldje
1 ek só
1 tojás a kenéshez
1 marék tökmag
1 kis tálka reszelt zsíros füstölt sajt (nálam laktózmentes)

A lisztben elmorzsolom a margarint, hozzáadom a sót, a tojást, majd az így kapott keveréket fellazítom tejföllel. Mielőtt teljesen bedagasztom, megszórom friss, durvára vágott petrezselyemmel. Alaposan átgyúrom, cipóformát készítek belőle és egy tálban 5 percig hűtőben pihentetem. Ezalatt kibélelem sütőpapírral a legnagyobb méretű tepsit, felverem a lekenéshez használatos tojást és lereszelek egy darabka sajtot. Ha a tészta pihent, akkor lisztes gyúrődeszkán kb fél cm vastagságúra nyújtom és pizzaszeletelővel 2 cm széles csíkokat szeletelek belőle. A csíkokon hármat csavarok, majd a tepsibe teszem őket egymástől 1 centire. Lekenem a felületüket tojással, megszórom tökmaggal és sajttal, majd aranybarnára (ropogósra!) sütöm őket.



Nincsenek megjegyzések: