Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2013. január 11., péntek

Tortakrémek haladóknak vol2- kakaó, rum, kókusz, vanília

Segítség, kivételesen megint főztem! Ahogy egy korábbi bejegyzésemben megígértem, szentelek némi helyet a tortakrémeknek is. Nos ennek a mennyei masszának feltétlenül szentelnem kell, hiszen egy nagyon egyszerű, tortának induló valamit tett fenségessé. Történt ugyanis, hogy ünnepek előtt elértem azt a pontot, amit még soha: nem akartam többet sütni. Volt néhány izgalmas ünnepi megrendelésem és sok monoton apró feladat is, pl. 150 mézeskalácsot tökéletesen ugyanolyanra díszíteni 3 óra alatt. Khm. Szóval kissé elfáradtam és mivel a sütés nekem szerelem, ezért úgy döntöttem tartok egy kis pihenőt, nehogy "kihűljön a kapcsolat" köztem és a sütő közt :-) persze, hogy ilyenkor üt be a 'ménkü', össze kell dobni egy tortát. Motiváció híján, kisemmizett hűtővel, megégetett kezekkel nekiálltam és láss csodát feltámadtam. Ismerjétek meg feltámadásom eredményét, amiben az elmaradhatatlan csokis-kókuszos kombináció vaníliával válik izgalmassá. Egy egyszerű piskótás alapot is feldob (mellékelt ábra mutatja). Tényleg. Tejmentes. Klasszik. Epic.
 
Recept 

20 dkg 100% növényi margarin
20 dkg porcukor vagy (a cukor édesítőerejének megfelelő mennyiségű nyírfacukor finomra őrölve)
1 tojás
5 dkg liszt
3 dkg kakaópor (édesszájúaknak cukrozott, többieknek cukrozatlan)
2 dl rizstej
1 kk rum
1 kis csomag kókuszreszelék
1 vaníliarúd kikapart belseje vagy pár csepp természetes vanília aroma

A margarint simára keverem egy nagy tálban. Fokozatosan hozzáadom a porcukrot, a kakaóport, a vaníliát és a rumot is. A rizstejben elkeverem a lisztet és a tojást csomómentesen, majd alacsony fokozaton melegítve lassú kevergetés mellett sűrű krémet főzök belőle. A krémbe beleforgatom a kókuszreszeléket, majd hozzáadom a margarinos masszát. Hűvösre teszem dermedni. Akkor jó, ha könnyen kenhető, de a torta függőleges oldalán is szépen megáll.

Nincsenek megjegyzések: