Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. október 7., vasárnap

Rekeksz- azaz keksz újrahasznosítva

Nagy háztartási keksz fogyasztó vagyok, vannak napok, amikor csak ez megy le a torkomon, kevéske cukrozatlan teával. És vannak bulik is, ahová úgy megyek, hogy rúzs és kistükör mellett pár szem keksz is megbújik a táskámban, hátha nem jön szembe olyan étel, amit "bevállalhatok" egy éppen belobbanó colitis ulcerosaval. Nem panaszkodom, én és a pocakom már megszoktuk ezeket az időszakokat. Ilyenkor a keksz jóbarát. 
Mellesleg megjegyzem, a gyártók belőlem élnek, igazán rányomhatnák ezt a receptet  termékeik csomagolására. Zsákkal szoktam vásárolni (ha már ott vagyok a szupermarketben) mert csodálatos ízén és állagán semmit sem ront az idő, tehát eláll. Ne legyünk cinikusak, a kiskutyám például imádja. Én már nem annyira, de utolsó szemig hasznosítom, még a törött darabokat is. Például így: almával, cukor nélkül, dióval ízesítve. Vidékről kaptam az almát és van házi almalevem is, teljes a készlet vasárnap esti tévézéshez. Keksz újratöltve. Kezdőháziasszonybiztos recept.



Recept

4 szem nagyobb alma
10 szem háztartási keksz
2 tojás
4 ek dió
10 gr margarin

A megmosott almákat héjastul felkockázom, darálógépbe (nálam pengés mixer) teszem a töredezett háztartási keksszel együtt. Szemcsés, ugyanakkor pépes állagúra aprítom. Az így elkészült péphez hozzáadom a tojásokat, a margarint és a diót, robotgéppel egyenletesre keverem. A masszából evőkanálnyi púpokat helyezek el egy sütőpapírral kibélelt tepsiben, majd a tetejüket lenyomkodva kerek (kicsit szabálytalan) keksz formát alakítok belőlük. 25 perc alatt 150 fokon aranybarnára sütöm őket. Akkor finom, ha kívül kemény, belül puha.

Nincsenek megjegyzések: