Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. november 25., vasárnap

Citromos, túrós, kardamomos tortácska- a békéért

Nem fogok politizálni. Ez a blog az élet habosabb oldaláról szól, de vannak dolgok, amik mellett nem mehetek el szó nélkül. Ilyen a jelenlegi közel-keleti helyzet. Megoszlanak a vélemények arról, hogy a tyúk volt-e előbb vagy a tojás és arról is, hogy lesz-e valaha béke izraeli és palesztin emberek közt. Nos én sokat beszélgettem ottani fiatalokkal és mindegyiküktől ugyanazt a választ kaptam: "egyszer még együtt esszük a humuszt, meglátjátok"...ebben hiszek és szurkolok nekik.
Mivel humuszt nem készíthetek itt a sütis blogon, belevágtam hát egy "béke-tortába", aminek megsütése közben végig azokra a nőkre és asszonyokra gondoltam, akiknek csak egy kívánságuk van: hadd süssenek minden nap valami finomat a fiaiknak/párjaiknak. Hadd egyenek minden nap együtt. Hadd érezzék a közelségüket. Egyszóval: legyen béke.
Túró- régen a jólétet szimbolizálta, citrus- forró éghajlatú országokban honos, kardamom- az ünnep illata. Süssétek, egyétek és hallgassátok mellé Matisyahu számát: http://www.youtube.com/watch?v=7JjMGXz9P6Y


Recept:

Tészta

125gr liszt
65 gr apróra kockázott vaj vagy margarin
1 tojás
1/2 ek kristálycukor
1 kk. só
20 ml hideg víz

Krém

125gr túró (nálam laktózmentes) 
125 ml citromkrém (narancskrémhez hasonló elkészítéssel)
125 gr tejföl (nálam laktózmentes)
1 tk kardamom
1 citrom leve
1 cs vaníliás cukor

A tészta száraz összetevőit alaposan összekeverem, majd hozzágyúrom a vajat és a tojást is. Ha már morzsalékos állagú, akkor felöntöm a kevéske hideg vízzel, hogy gyúrhatóvá váljon. Cipót formázok belőle, fóliában a mélyhűtőben pihentetem, míg elkészítem a krémet.
 Először a citromkrémet készítem el, a narancskrémhez hasonlóan. Ha kész a citromkrém, hagyom kihűlni, ezalatt botmixerrel összedolgozom a túrót, a tejfölt, a citromlevet, a kardamomot és a cukrot. Ha kihűlt a citromkrém, akkor a krémesített túróhoz keverem és félreteszem. A kihűlt tésztát lisztes gyúródeszkán fél cm vastagságúra nyújtom és kibélelek vele egy előzőleg kivajazott és kilisztezett sütőformát. A felesleges részek levágásához a sütőforma szélén végiggörgetem a sodrófát. Ha kész, megszúrkodom, ráteszek egy darab sütőpapírt, nehezéknek pedig babot vagy lencsét és 12 perc alatt 160 fokon félkészre sütöm. A félkész tésztára óvatosan rámerem a citromos krémtúrót, majd a maradék tésztát is vékonyra nyújtom és befedem vele a sütit. A sodrófás görgetést megismétlem. Újra beteszem a sütőbe és nagyjából fél óra alatt készre sütöm.

,


Nincsenek megjegyzések: