Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2013. február 18., hétfő

Pain au chocolat- finomság Párizsból

Párizsban jártam 14 év után újra...még mindig gyönyörű és immár a nyelvet is beszélem- így azért nagyobb élmény volt a városnézés. A gasztronómiát tekintve nekem egy igazi kínzással ért fel ez a pár nap, mert ha valahol nagy szerepet kapnak a tejtermékek, akkor az bizony a francia főváros. Lemondtam sajtokról, elpityeredtem egy tejszínhabos süteményeket árusító cukrászdában, a pástétomok felét a krémes összetevők miatt hagytam ki, de egyvalamiről nem mondtam le: ez pedig a pain au chocolat. Egy bio termékeket forgalmazó pékség kínálatában találtam tejmentes- étcsokis változatot (valószínűleg vizet és szárított élesztőt használt a készítő). Bár nem hajtogatott leveles alapból, hanem brióstésztából készült, de szeretem a kihívásokat, úgyhogy alig vártam, hogy megcsináljam és alig vártam, hogy lássátok. Michel Roux brióstésztájának átiratából és 75%-os étcsokiból varázsoltam új receptet, így valószínűleg életem legfinomabb reggelijét alkottam meg a hétvégén. Kérem minden kedves torkos olvasómat, hogy inkább langyosan, mint melegen fogyassza, mert a kelt tészta könnyen dagad a pocakban!


Recept

750 gr liszt
6 db tojás + 1 a lekenéshez
1 dl langyos tej (nálam laktózmentes)
350 gr margarin apróra kockázva
15 gr élesztő
1 ek só
3 ek cukor
200 gr 75%-os étcsokoládé

Langyos tejben 10 perc alatt felfuttatom az élesztőt úgy, hogy egy üres tálba belemorzsolom az élesztőt, a tejet pedig ráöntöm és lefedem. Amíg az élesztő felfut, a sóval és a liszttel összekeverek 6db tojást (robotgépet használok, alacsony fokozaton) egy nagy méretű keverőtálban. A ragadós masszát a felfutott élesztős tejjel higítom, lassú kevergetés mellett hozzáadom a puha margarint és a cukrot. Nincs dagasztógépem, így a robotgép tésztákhoz alkalmas fejét választom, közepes fokozaton, majd kézzel folytatom a dagasztást, ami jelen esetben lendületes, de nem durva masszázs mozdulatokat jelent :-)! Ha a tészta fényes lesz és elválik a tál falától, akkor nyert ügyem van, letakarom konyharuhával és radiátor közelében vagy egyéb meleg helyen legalább fél órán át kelesztem. Ezalatt apróra tördelem vagy reszelem az étcsokit.
Ha majdnem a duplájára kelt, akkor óvatosan átgyúrom, majd fél cm vastagságúra nyújtom egy belisztezett gyúródeszkán. Megkenem az egy darab, erre a célra félretett tojás felével, majd megszórom az étcsokival. Óvatosan feltekerem, így egy hosszú kígyót kapok. A kígyót 6-7 egyenlő részre vágom. Az így kapott bucikat megnyújtogatom egy kicsit, majd tetszőleges módon bucivá, karikává alakítom. Lekenem tojással és meleg helyen további fél órán át kelesztem. Kelesztés után 150 fokon (légkeverés mellett) 50 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy nem maradt-e nyers a belseje.


Nincsenek megjegyzések: