Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2013. február 27., szerda

Quiche újratöltve

Érdekes, hogy az ember élete micsoda körforgásban van. Hiszem, hogy bizonyos pillanatok, érzések, illatok és ízek ismétlődnek és ilyenkor "az a bizonyos gondolat" visszatér. Hívhatjuk "deja vu"-nek vagy "flash"-nek, vagy akármibárminek, de ilyen igenis létezik. Nekem a tegnap esti quiche ilyen volt. Két éve -nagyjából ilyenkor- quiche-t készítettem és azon gondolkodtam, hogy jó az életem, szeretem az életem, ízlik ez az étel és valahogy az egész világ olyan otthonosnak tűnt. Két év alatt ezek szerint nem csak sokszor 180 fokot, hanem egyenesen 360-at fordult az életem, de azt azért nem mondanám, hogy ugyanoda tértem vissza. A két év alatt történt 180 fokok nagyon sokat változtattak rajtam. Ez a quiche finomabb lett és az életem is. Vannak ételek, amik mellett üldögélni kell egy kicsikét és ízlelgetni, mert új, de ugyanakkor olyan, mintha mindig is ezt az ízt várta volna az ember. Pont ilyen lett ez a quiche és az életem most. Jó leülni és megköszönni a családomnak, a barátaimnak, magamnak és persze az égnek, hogy boldog vagyok és egészséges. Álljatok meg egy íz mellett és olvadjatok el benne! Álljatok meg, ha boldogok vagytok és köszönjétek meg...erre mindig van idő, ahogy egy jó quiche-re is :-)



Recept (26 cm formához)

500 gr leveles tészta (a gyorsaság kedvéért mélyhűtött változatban)
250 gr vegyes zöldség apróra kockázva (répa, karfiol, zöldborsó tetszés szerint)
1 maroknyi apróra kockázott sonka
1 pohár tejföl (nálam laktózmentes)
2 ujjnyi szelet füstölt sajt apróra reszelve (nálam laktózmentes)
2 tojás
1 ek liszt
só, bors, kurkuma, szárított hagyma 

margarin és liszt a forma kikenéséhez

Egy keverőtálban a tejfölt, a tojást és a reszelt sajtot összekeverem, majd hozzáadom a fűszereket és a lisztet is. Ezután beleforgatom az apróra kockázott zöldségeket és félreteszem. Lisztezett nyújtólapon kinyújtom a tésztát, kb fél cm vastagra. A kivajazott és kilisztezett formába óvatosan belesimítom, majd a szélein végiggörgetem a sodrófát, hogy a felesleg leessen. Megszurkálom villával az alját, majd lefedem sütőpapírral és nehezéknek lencsét, rizst vagy babot teszek bele. Ez a vakra sütés, ami azért jó, mert így picit megsül az alja is, de nem emelkedik meg, lesz még hely a tölteléknek. 10 percig 160 fokon alsó és felső légkeverés mellett sütöm, majd leveszem a sütőpapírt, beletöltöm a tölteléknek készített zöldséges-tejfölös mixet és további 30 percig sütöm. Ha nehezen sül az alja, akkor az utolsó 5 percben sima "csak alsó" sütésre kapcsolok. Langyosan tálalom, szeletekre vágva.

Nincsenek megjegyzések: