Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. március 12., hétfő

(Nem is annyira) lusta asszony rétese

Lusta asszony vagy nő manapság nem létezik, legalább is én még egyet sem láttam. Rohanó, idő- és ötlethiánnyal küzdő háziasszonyokból viszont meglehetősen sok van körülöttem, gyakran én is ebbe a csoportba tartozom. Váratlanul beeső vendégek, elhúzódó munkahelyi feladatok, késő esti konyhában töltött órák jellemeznek minket, kedves sorstársaim. Az alábbi recept nekünk szól, azoknak, akik gyorsan akarnak remekelni, könnyen variálható finom süteményre vágynak és szeretik az édes ízeket. A lusta asszony rétesét ezennel a rohanó modern nő rétesévé kiáltom ki. 


Recept:

25 dkg rétesliszt 
20 dkg porcukor 
fél csomag sütőpor 
1 nagy marék kimagozott meggy vagy egyéb piros bogyós gyümölcs
50 dkg túró (laktózmentesből a szárazabb, darabosabb kék dobozos változat)
5 dkg vaj vagy margarin
2 dl tej (laktózmentes)
2 db tojás

A réteslisztet porcukorral és sütőporral vegyítem, majd a felét egy margarinnal kikent kisebb tepsi (nálam 25 cm-es) aljára szórom. Ez lesz a tészta egyik fele. Elkészítem a tölteléket: a tepsibe szórt lisztes cukros keverékre morzsolom a túrót, és rácsipkedem a vajat/margarint. A kimagozott meggyszemeket (direkt nem írom, hogy "lecsepegtetett" mert aki ilyen sütit készít, annak nincs ideje lecsepegtetni) egyenletesen eloszlatom a tetején, majd beborítom a maradék lisztes keverékkel és meglocsolom 2 dl tejben 2 db simára kevert tojással. 
160 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készül el, az utolsó 5 percben érdemes 200-220 fokra feltekerni a hőmérsékletet, hogy aranybarnára süljön a teteje.

Nincsenek megjegyzések: