Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. március 5., hétfő

Rondák és finomak: hiperegészséges sztíviás mini muffinok



Mostanában a munkám kapcsán alaposan körbejártam az édesítés témakörét. Kolléganőmmel felkutattuk az összes hazánkban kapható édesítő és cukorpótló terméket, no meg a hagyományos cukrokat és mézeket is. Kóstoltunk rizsszirupot, megnyaltuk a sztívia port és megszagoltuk a levendulamézet. A kutatómunka során a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségétől sok hasznos információt kaptunk, volt köztük néhány olyan, amit akár borítékolhattunk volna előre is. Ilyen volt például az, hogy mi magyarok indokolatlanul sok cukrot fogyasztunk, nem tudjuk, hogy a mézzel rengeteg plusz energiát viszünk be, azt pedig végképp nem, hogy hány éves kortól adhatunk a gyereknek "pötyit" azaz mesterséges édesítőt. A sztíviánál kaptam fel a fejem, mert szerettem volna helyretenni magamban ezt a kis furcsa nevű növénykét, amelynek kivonata 300-szor nagyobb édesítő erővel bír, mint a cukor. Nos sztívia fronton megnyugtató válaszokat kaptam, a ma már engedélyezett, rendkívül alacsony energiatartalmú jázminpakóca bátran használható sütéshez (is). Mivel meglehetősen drága, ezért egy egészséges és egyszerű alaptésztával kezdtem a kísérletezést, a tippet kolléganőmtől kaptam.Teljes kiőrlésű liszt, zabpehely, energiamentes természetes édesítő és gyümölcs. Hiperszuperultraegészséges. Mi kell még? :-)


Recept:

1 bögre(kb. 2,4 dl) teljes kiőrlésű búzaliszt
1 bögre zabpehely
3 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
2 teáskanál fahéj
1/2 teáskanál szerecsendió
1 teáskanál sztívia kivonat (stevioside por)
1 tojás
3/4 bögre tej
1/4 bögre olvasztott vaj vagy margarin
12 szem kimagozott meggy

Előmelegítem a sütőt 200°C-ra. Összekeverem a száraz összetevőket, azaz a búzalisztet, a zabpelyhet, a sütőport, a sót, a fahéjat, a szerecsendiót és a stevioside port. Egy külön tálban pedig a tojást, a tejet, a vajat/margarint. A száraz összetevőket fokozatosan elegyítem a folyékony összetevőkkel. Amikor a massza összeállt, belekanalazom a mini muffin formákba (szilikon formát használok) és egy szem kimagozott meggyet nyomok mindegyik tetejére. 15-20 perc alatt süt meg, ha kívül már ropognak a zabpehely szemek, belül még kellemesen puha marad.

Nincsenek megjegyzések: