Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. január 14., szombat

Duplacsokis torta Anyu szülinapjára

Ezt az isteni duplacsokis tortát anyukám szülinapjára készítettem el először. Illetve két nappal előtte. Szombat este azon kaptam magam, hogy közeleg a hétfő (azaz a nagy nap) és én még nem gyakoroltam be az ünnepi sütemény elkészítését, így gyorsan csináltam egy próbadarabot, amit apukám lelkesen és önfeláldozó módon hamar elfogyasztott. A receptet már napokkal korábban kinéztem, aztán szokás szerint fejben átalakítottam a családom ízlésének megfelelően. Az eredeti változat a Bon Appetit-ben jelent meg és Lila Füge "remixelte" a kisfia szülinapjára. A saját verzióm egy kicsit kesernyésebb és karakteresebb lett, 70%-os fekete csokival dolgoztam, szeder dzsem helyett nagymamám savanykás, híg baracklekvárját kentem a lapok közé, gyümölcs helyett pedig mogyorót használtam a díszítéshez. nem gyors, de egyszerű és nagyszerű!




Recept 18 cm-es tortaformához

Tészta


17 dkg liszt
24 dkg cukor
7 dkg cukrozatlan kakaópor
1,5 tk szódabikarbóna
csipet só
1,5 dl víz
1,25 dl laktózmentes joghurt
1,5 dl olaj
2 tojás


Krém

33 dkg 70% kakaótartalmú csokoládé
3,3 dl laktózmentes tejszín
híg, savanykás baracklekvár
1 kis zacskó egész mogyoró


A lisztet, a cukrot, a kakaóport, a sót és a szódabikarbónát összekeverem majd a keverék közepébe egy csészényi mélyedést kreálok. Egy másik tálban összekeverem a vizet, a joghurtot, az olajat és a tojásokat, majd a mélyedésbe öntve a száraz mixhez adom. Kézi keverővel egyenletes masszává keverem.
Egy 18 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral, a tészta felét beleöntöm és 160 fokra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütöm. Ha készen van, ugyanígy elkészítem a másik tésztalapot is. Mindkét lapot rácson hűtöm ki, közben elkészítem a töltelékhez és bevonáshoz szükséges krémet. 
A krémhez a csokit összeaprítom, közben a tejszínt felforranom, de a kezdődő gyöngyözéskor le is veszem a tűzről. Miután levettem, az összeaprított csokoládéra öntöm. Sima, egyenletes krémmé keverem, hagyom, hogy minden egyes csokidarab feloldódjon a tejszínben. Egy pohárnyi krémet hűtőbe teszek.
Az egyik tortalapot sütőpapírral lefedett tálcára teszem, majd eloszlatok rajta egy bő evőkanálnyi híg baracklekvárt. Rárétegezek egyet a hűtőből elővett krémből, majd ráillesztem a másik tortalapot. A műveletet megismétlem. Ha ezzel megvagyok, egy kis időre hidegre teszem az egész tortát. Amikor a csoki megdermedt, akkor az egészet bevonom a maradék krémmel úgy, hogy spatulával a torta oldalát is szépen bevonom, elsimogatom. 
Ez a torta nem lesz szabályosan tükörsima, de pont ezért vonzza majd a csokifanatikusokat. Egy kis zacskó mogyorót durván összetörök (mozsár híján zacskóban, klopfolóval) és a torta oldalára, majd a tetejére tapicskolom, hogy beleragadjon a csokiba, majd újra hűtőbe teszem. Egy óra múlva előveszem a hidegről és a csokis papírról egy széles tortalapáttal átemelem egy tiszta tálra.






Nincsenek megjegyzések: