Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. január 25., szerda

Mamma mia, pizzás csigák!

Zsuzska- az újságíró ismerősöm, akiről korábban írtam- ismét egy elsőre furcsa ötlettel állt elő. Készítsek valami pizzásat, egészségesen. Polenta pizza receptet és izgalmas focaccia-t talált, ezért úgy döntöttem a pizzás csigánál maradok. Elmentem hát rozslisztért a boltba, és hasznosítottam az előző napi tésztához készített mediterrán szószt. A végeredmény igazi egészséges péksütemény, kísérletező kedvűek előnyben!




Tészta

600 g liszt (fele-fele arányban búza és teljes kiőrlésű rozsliszt)
3,5 dl laktózmentes tej/ növényi tejszín (fele-fele arányban)
1 ek cukor
1 tojás (+ 1 a lekenéshez)
25 g élesztő
1 dl olaj
2-3 kk só


Töltelék

3 dl házi paradicsomszósz

6-7 db koktélparadicsom
1 nagy fej lilahagyma
7-8 vékony szelet jó minőségű sonka
20 dkg puha, könnyen reszelhető laktózmentes sajt
olívaolaj
só, bors, oregano, bazsalikom

Elkészítés

Az élesztőt fél dl langyos, pici cukorral elkevert laktózmentes tejbe morzsolom, majd meleg helyre teszem letakarva, és hagyom felfutni. Kb. 10 perc elteltével a felfutott élesztőt a liszthez keverem, majd a többi hozzávalót is hozzádolgozom, dagasztom. A tésztát letakarom és meleg helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztem. 
Közben elkészítem a tölteléket. A lilhagymát olívaolajon megpirítom, nem baj, ha nem lesz teljesen üveges. Rádobom a felkockázott sonkát, majd a félbevágott koktélparadicsomokat. Amikor szépen megpirult a keverék, felöntöm nem túl híg paradicsomszósszal, úgy, hogy puding állagú keveréket kapjak. Sóval, borssal, zöldfűszerekkel ízesítem és hagyom kihűlni.
Ha a tészta megkelt, 12-16 egyenlő részre osztom, majd téglalap alakúra nyújtom. A kinyújtott téglalapokat megkenem tojással, majd eligazgatom rajtuk a jó nagy evőkanálnyi tölteléket, ráreszelem a sajtot nagy lyukú reszelőn és feltekerem a hosszabbik oldalánál fogva. Kb. 1 ujjnyi széles egységeket vágok és kerekre nyomkodva sütőpapírral kibélelt tepsire teszem. A megformázott csigákat további 15-20 percig a tepsiben kelesztem, majd légkeveréses sütőben először 130 majd 170 fokon készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések: