Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. január 31., kedd

Pogácsa a legeslegkezdőbbeknek

Pogácsát sütni egyszerű. Pogácsát sütni mindenki tud. Ezektől a mondatoktól pikk-pakk égnek áll a hajam. Olyan ez, mint a politika, a foci vagy a gyereknevelés. Mindenki ért hozzá, de kevesen csinálják jól. Én nekifutottam egy- a hagyományostól eltérő változatnak- és nem csalódtam. Jelentem egyszerű, (tényleg!) finom és tartós is. Hétvégén készítettem, de cseppet sem időigényes, egy hétköznap estébe is beilleszthető. Nem kell keleszteni, pihentetni, sőt sokat gyúrni sem. Jó hír az allergiásoknak: tojás mentes! Villámgyors és variálható. Beleszerettem, nincs mese.


Recept:

40 dkg liszt
25 dkg margarin
2 dl laktózmentes tejföl
3 dkg élesztő/1 kis tasak szárított élesztő
15 dkg durvára reszelt laktózmentes sajt  (száraz)
3 tk. só

A sajtot a reszelő nagyobbik lyukán durvára reszelem, 10 dkg-ot a tésztához készítek elő, 5 dkg-ot pedig díszítéshez. (Ha túl sós a sajt, csökkentek a hozzáadott só mennyiségén.) A hozzávalókat összegyúrom egy nagy keverőtálban, majd lisztezett nyújtódeszkán kb 1 cm vastagságúra nyújtom a tésztát. Én speciel talpas pálinkáspohár szájával  szaggattam, mert az volt kéznél, de aki pogácsaszaggatóval lát hozzá, az a kisebb méretűt válassza. A karikákat  két tenyérélem közé veszem, megsodorgatom úgy, hogy kissé magasabbá váljanak.  Aki mégis szeretné, az ennél a pontnál kenheti le a pogácsákat a felvert egész tojással. A tetejére szórt sajttal légkeveréses sütőben 160 fokon aranybarnára sütve a legfinomabb. 

Nincsenek megjegyzések: