Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. január 4., szerda

Illatos csodamézes

Az illatos csodamézes nevet egy kedves ismerősömtől kaptam "ajándékba". A sütemény receptje már korábban is létezett, tulajdonképpen egy puszedli, mézeskalács ízvilággal. Zsuzska - a kedves ismerős- remek újságíró és gyakran keresi meg kollégáimat (köztük engem is) ha hirtelen hiányérzete támad egy rovattal/cikkel kapcsolatban. Az ünnepek előtti sietős napok egyikén kétségbeesett telefont kaptam tőle: három mézes sütemény receptre volna szüksége. Kettőt kedves blogger ismerőseimtől szereztem be, a harmadikkal kapcsolatban azonban tanácstalan  voltam. Aztán megfogant a gondolat: megsütöm és lefotózom én. Így történt, hogy a pénteki barátnős találkozón tésztát kevertem, másnap szaggattam és sütöttem, harmadnap pedig fotóztam. Zsuzska az illatos csodamézes névre keresztelte, és nagyon hálás volt érte. Leszúrt, hogy miért nincs egy blogom, ahonnan emelhet át tartalmakat. Ez volt az első komolyabb lökés, hogy megalkossam az Élet Ízét. Az illatos csodamézes az első olyan süteményem, amely megjelent az ország legolvasottabb napilapjában.




Recept

350 g búzaliszt (ízlés szerint fele rozsliszt),
1 sütőpor
125 ml méz
2 ek. víz
2 tojás
1 tojássárgája
2 ek. porcukor
1 ek. mézeskalács fűszerkeverék (fahéj, szegfűszeg, bio citrom reszelt héja, ánizs, kardamom, szerecsendió)
1 csomag vaníliás cukor

A lisztet a sütőporral elkeverem, hozzáadom a többi összetevőt és robotgéppel sima tésztává elegyítem. Lefedem és egy éjszakán át hideg helyen pihentetem. Ezután a tésztát enyhén lisztezett gyúródeszkán kb. 4-5 mm vastagságúra nyújtom, kiszaggatom a formákat, majd sütőpapírral kibélelt tepsiben a sütő középső részén 170 fokon megsütöm. Ha kihűlt, bevonom citromléből és porcukorból készült mázzal.

Nincsenek megjegyzések: