Magamról

Saját fotó
Ételallergiával indult, relaxációs gyakorlatként folytatódott, szenvedély lett belőle...sütni mindhalálig. Egészségesen, figyelve másokra, főleg azokra, akik eddig azt hitték, le kell mondaniuk valamiről. Mások főznek, ez egy sütős blog :-)!

2012. május 29., kedd

Kuglóftudomány haladóknak

A kuglóf az a sütemény, amitől minden háziasszony (kezdő és gyakorló) retteg, pedig nem is olyan nehéz elkészíteni és nagyon megéri a fáradtságot. Az első kuglófomat egy éve sütöttem és azóta is gyakran használom ezt az alapreceptet, melynek eredetijét a desszert.eu által kiadott szakácskönyvben találtam. Ügyes kis alap, amit aztán kedvemre tuningolgatok ezzel-azzal. Nálunk a mazsola nem játszik, szinte senki sem szereti, így jöhetnek a csokoládé darabok és az aszalt gyümölcsök. Az alábbi süti egy vaníliás-kakós kombó, azaz egy klasszikus, aminek mindig van létjogosultsága az ünnepi- vagy a reggelizőasztalon. Én teljesen hagyományos fém kuglóf formában sütök, pont olyanban, mint a nagymamák: kívül piros mázas, belül sima. 

Recept:


500 g búzaliszt 
7 g szárított élesztő (1 kis csomag)
1 db tojássárgája
10 g bourbon vaníliás cukor
80 g porcukor
60 g olvasztott laktózmentes vaj
280 ml langyos laktózmentes tej
10 g holland keserű, zsíros kakaópor
1 csipet só

A kuglóf formát kivajazom és kilisztezem alaposan, de vékonyan, közben előmelegítem a sütöt 200 fokra. Az élesztőt, a porcukrot, a tojássárgát, az olvasztott vajat és a langyos tejet egy tálba teszem. Alaposan elkeverem, és hagyom öt percet pihenni, hogy az élesztő dolgozhasson. Addig egy másik edényben elkeverem a lisztet, a citromhéjat, a vaníliás cukrot, és a csipet sót. A tejes keveréket óvatosan a lisztesre öntöm, majd összedolgozom. A kész tésztából cipó formát gyúrók, amit elfelezek. Az egyik kis cipót kakóporba hempergetem és jól beledolgozom, a másikat aszalt gyümölcsdarabkákkal gyúrom össze, vagy üresen hagyom. Ha készen vannak, letakarom tiszta konyharuhával és meleg helyen egy óra alatt a duplájukra kelesztem őket. Ha megkeltek, hosszú rúddá nyújtom, aztán összecsavarom őket, így teszem bele a formába. Szobahőmérsékleten egy újabb óráig kelesztem, majd légkeverés nélküli 200 fokos sütőbe teszem 30-35 percre úgy, hogy a 15. percnél visszaveszem a hőmérsékletet 180 fokra. Ha kihűlt, csokireszelékkel vagy porcukorral díszítem.



Nincsenek megjegyzések: